BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, September 20, 2010

Salam buat semua....

Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri. Agak lama juga saya tidak jengok blog nie. Al-maklum dalam kita berpuasa saya demam. Dan sebelum kita berhari raya saya demam lagi.Hehehe...Dalam pada itu, sempat jugak saya mencari info yang sesuai untuk saya paparkan di dalam blog nie. Sekarang mari kita lihat apa fakta-fakta yang menarik di bawah:-
  • IKAN EMAS - akan lebih kuat ingatannya jika berada di dalam air sejuk berbanding air yang suam.
  • BURUNG HUMMING - tidak mampu untuk berjalan.
  • DALAM - kebanyakkan spesies mamalia, biasanya jenis betina akan hidup lebih lama daripada jantan.
  • SEEKOR - ikan jerung akan mencari mangsanya iaitu ikan-ikan yang lain dengan kebolehan mereka mendengar degupan jantung mangsa-mangsanya itu.
  • ANJING - jenis Chow dan Shar-Pei dari China adalah satu-satunya anjing yang mempunyai lidah bewarna hitam.
  • LEBAH-LEBAH - madu mempunyai sejenis bulu di bahagian mata mereka.
  • BERAT - bagi lidah seekor ikan paus biru sahaja sudah melebihi berat seekor gajah dewasa.
  • JANGKAHAYAT - bagi seekor ketam hermit boleh mencecah sehingga ke 75 tahun.
  • JIKA - seekor udang kara kehilangan matanya, maka mata tersebut akan tumbuh semula.
  • ADALAH - berkemungkinan untuk seekor kala jengking untuk menyegat dirinya sendiri kerana ia tidak imun dengan bisanya sendiri.
  • SEEKOR - babun bernama Jackie pernah di rekrut sebagai prebet dalam askar Afrika Selatan semasa perang dunia pertama.
  • DALAM - satu misi ke angkasa lepas, didapati seekor katak mampu untuk muntah.

0 comments: