BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 26, 2011

Hairan Dengan Manusia.......

Petikan ayat-ayat di bawah ini, saya ambil dari Majalah Mastika yang ditulis dalam bahasa jawi dan saya terjemahkan ke dalam bahasa melayu. Petikan ini daripada buku fadilat zikir karya Maulana Muhammad Zakaria :-

  • Aku hairan sikap orang mengetahui adanya maut tapi masih ketawa.
  • Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdirnya tapi masih mencintainya.
  • Aku hairan sikap orang yang tahu segala-galanya berlaku mengikut takdirnya tapi masih berdukacita di atas kehilangan sesuatu.
  • Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya timbangan amal terhadap dirinya tapi masih menimbunkan harta kekayaan.
  • Aku hairan sikap orang yang mengetahui adanya neraka jahanam tapi masih berani melakukan maksiat.
  • Aku hairan sikap orang yang mengenal zat ALLAH tapi masih mengingati sesuatu selain dariNYA.
  • Aku hairan terhadap sikap orang yang tahu adanya syurga tapi masih mencari kemewahan hidup di dunia.
  • Aku hairan sikap orang yang menganggap syaitan itu sebagai musuh tapi masih mentaatinya.

0 comments: