BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 13, 2010

Anak Kucing itu COMEL

Aku sememangnya suka kucing. Bagiku kucing adalah sejenis haiwan yang manja dan comel. Pertama kali adik aku membawa balik seekor anak kucing betina dari sekolah, aku memarahinya kerana aku tidak sanggup untuk menjaganya. Namun, aku tiba-tiba dilanda perasaan sedih apabila ia jatuh sakit. Pertama kali aku mencuba merawatnya sendiri lantaran pada ketika itu aku tidak tahu di mana letaknya klinik haiwan. Syukur al-hamdulillah, ia sembuh. Sejak itu, aku turut menjaganya bersama ahli keluarga yang lain. Gelagatnya yang lucu, benar-benar menghilangkan tension. Kucing tersebut di beri nama MIKORO ASHIKO. Adik aku sukakan kartun dari Jepun. So, nama kucing diapdikasi dari watak kartun kesukaannya.

Selang beberapa bulan kemudian, Mikoro melahirkan anak pertama tetapi anaknya mati. Sehinggalah beberapa kelahiran anaknya mati, Mikoro berjaya mendapat empat ekor anak yang gebu dan sihat. Ahhh...memang comel dan aku geram sekali. Setiap hari aku bermain dengan anak Mikoro. Di sini kupelajari betapa indahnya kasih seorang ibu dalam menjaga anaknya dari anasir yang tidak di ingininya. Ibu kucing amat sayang dengan anaknya, apatahlagi kita sebagai manusia yang dikurniakan akal tentu amat menyayangi anak yang lahir dari rahim sendiri. Tapi seorang anak belum tentu menyayangi ibu sendiri. Bahkan ia lupa suatu hari nanti ia jugak akan bergelar ibu. Apa perasaanya apabila anak yang dikandung tidak menyayangi sepertimana ia tidak menyayangi ibunya dahulu? FIKIRKAN.......SEJENAK.....

0 comments: