BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, July 8, 2010

Lawak Santai

Lawak pertama

  • Karim menepuk bahu pemandu teksi,hajat ingin bertanya sesuatu. Tiba-tiba dia menjerit terkejut, lalu hilang kawalan. Hampir dia melanggar belakang sebuah bas berhenti. Suasana senyap tiba-tiba kerana masing-masing tergamam. "Lain kali jangan buat macam tue. Awak menakutkan saya tadi," kata pemandu teksi. "Maaf pak cik, saya tak bermaksud nak menakutkan. Tak sangka tepukan sikit tadi boleh menyebabkan pakcik terkejut," kata Karim. " Tak mengapa, bukan salah awak! Hari ini adalah hari pertama saya pandu teksi selepas 25 tahun bawa van mayat," jelas pemandu teksi.

Lawak kedua

  • Habibah ingin mengabdikan wajahnya dalam sebuah potret. Dia pergi ke galeri, mencari pelukis baik. " Boleh lukis potret saya dengan cincin dan rantai berlian, gelang tangan bertahta batu zamrud, kerongsang delima dan jam tangan Rolex di tangan kiri saya," kata Habibah. "Tapiiii...puan tak pakai pun semua barang tue,"jawap pelukis itu sambil memerhatikan Habibah dari hujung rambut hingga hujung kaki. "Kalau saya mati dulu, suami tentu kahwin lain. Saya nak isteri barunya separuh gila mencari barang kemas yang saya pakai, itu saja,"jawap Habibah.

Lawak ketiga

  • Seorang wanita hamil terboyot-boyot pergi ke bank untuk membayar hutang rumahnya yang tertunggak selama tiga bulan. Setelah mendapat gilirannya di kaunter, kerani bertanya tentang sewa yang ingin dijelaskan. " Berapa bulan, puan...?" tanya si kerani. " Dah masuk lapan bulan ni..." jawap wanita tersipu-sipu sambil mengusap-usap perutnya.

0 comments: